18
Paź
XVLI Olimpiada Wiedzy Technicznej

 

Zawody I stopnia Olimpiady Wiedzy Technicznej zostały rozegrane 18 października br. w całkowicie nowej formule na platformie internetowej.

Uczniowie z klasy II TMB, IV TAM, IV TIB zmagali się z trudnymi zagadnieniami technicznymi.

Zewnętrznym organizatorem olimpiady jest Federacja Stowarzyszeń Naukowo-Technicznych Naczelna Organizacja Techniczna z siedzibą w Warszawie.

Patronat honorowy nad olimpiadą objął Minister Edukacji Narodowej.

Olimpiada za nami, czekamy na wyniki.

Opiekun: Jolanta Romańska

14
Paź
Klawiaturowe wyzwania

Klawiaturowe Wyzwanie to Ogólnopolski Konkurs Online w Pisaniu na Klawiaturze. W tym roku organizowana jest VII Edycja. W dotychczasowych edycjach wzięły udział setki osób z całej Polski. Organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Interinfo Polska - organizacja non-profit działająca na rzecz popularyzacji umiejętności metodycznego pisania na klawiaturze. Konkurs skierowany jest do osób w każdym wieku chcących sprawdzić lub poprawić  umiejętność pisania na klawiaturze i jednocześnie  rywalizując z uczestnikami z całego kraju.

Zapraszam do udziału. Zgłoszenia do konkursu i szczegółowe informacje u mnie.

Maciej Dawid

01
Paź
Projekt - Szkolna Internetowa Gra Giełdowa / konkurs - Moduł Edukacyjny

 

Ruszamy z nowym projektem SIGG i konkursem - Moduł Edukacyjny. Uwaga- nowe zasady!

Zespoły zgłoszone do projektu oraz Modułu Edukacyjnego logują się na stronie SIGG według zasad ustalonych z nauczycielem podczas rejestracji.

SIGG składa się z dwóch etapów, z których pierwszy trwać będzie w terminie od 4 listopada 2019 do 10 stycznia 2020, a drugi od 25 lutego 2020 do 26 marca 2020 oraz finału, który odbędzie się w dniu 16 kwietnia 2020.

Szczegółowy harmonogram Projektu w roku szkolnym 2019/2020:

Gra:

21 października 2019 - 31 października 2019 - gra testowa

4 listopada 2019 - 10 stycznia 2020 - I etap Gry

25 lutego - 26 marca 2020 - II etap Gry

16 kwietnia 2020 - Finał SIGG w Sali Notowań GPW Moduł edukacyjny: MODUŁ EDUKACYJNY - ZASADY DZIAŁANIA1.

Każdy Zespół musi dokonać co najmniej jednej operacji w ciągu pierwszych 14 dni od momentu rozpoczęcia Gry. W przeciwnym razie Zespół zostanie wykluczony z Gry.

 

Moduł edukacyjny składa się z dwóch części i polega na:

a) zdobywaniu wiedzy w strefie edukacyjnej poprzez zapoznanie się z podzielonymi tematycznie materiałami multimedialnymi takimi jak: filmy, artykuły, kursy e-learningowe, zapisy webinariów,

b) weryfikacji wiedzy w strefie konkursowej polegającej na pojedynkach wiedzy z innymi Uczestnikami (za wyjątkiem swojej klasy i szkoły) w poszczególnych obszarach tematycznych czyli Quizowaniu,

2. po zalogowaniu się do modułu edukacyjnego Uczestnik będzie zobowiązany do zapoznania się z materiałami edukacyjnymi celem uzyskania min. 30 punktów,

3. po zdobyciu min. 30 punktów Uczestnik przechodzi do strefy konkursowej,

4. za każdy wygrany pojedynek wiedzy Uczestnik uzyskuje punkty,

5. organizator przewiduje możliwość odbycia max. 60 pojedynków wiedzy,

6. w przypadku problemów technicznych Uczestnik będzie mógł uzyskać pomoc wysyłając zgłoszenie na adres e-mail: edukacja@smarteducation.pl.

Uczestnik, który złamie zasady obowiązujące dla modułu edukacyjnego zostanie wykluczony z udziału w SIGG.

ZASADY KORZYSTANIA Z MODUŁU EDUKACYJNEGO:

1.uczestnik otrzymuje dostęp do platformy od dnia 21 października 2019 do dnia 15 stycznia 2020 r.,

2. udział w części edukacyjnej będzie punktowany, a punkty będą przeliczane na złotówki (wirtualne PLN), które będą przyznawane każdemu Uczestnikowi w zależności od zrealizowanych aktywności zgodnie z poniżej podanymi zasadami:

 

Lp

Aktywność

Zadanie do wykonania

Liczba punktów

1

Artykuł

Odznaczenie – przeczytałem(na końcu tekstu przycisk)

2 punkty

2

Artykuł – test wiedzy 3-5 pytań

co najmniej 70% poprawnych odpowiedzi

3 punkty

3

Film wideo

Obejrzenie całości

5 punktów

4

Film wideo – test wiedzy

3-5 pytań – co najmniej 70% poprawnych odpowiedzi

3 punkty

5

Szkolenie e-learningowe

Przejście całego szkolenia

10 punktów

6

Szkolenie e-learningowe– test wiedzy

3-5 pytań – co najmniej 70% poprawnych odpowiedzi

3 punkty

 

Szczegóły i regulamin projektu SIGG i Modułu Edukacyjnego na stronie projektu: https://sigg.gpw.pl

Życzę wytrwałości i powodzenia!

Opiekun i organizator szkolnego projektu SIGG i Modułu Edukacyjnego: Jolanta Romańska

15
Wrz
KONKURS WIEDZY EKONOMICZNEJ " BĄDŹ PRZEDSIĘBIORCZY"

Zapraszam do udziału w konkursie wiedzy ekonomicznej „Bądź przedsiębiorczy" w ramach projektu " Młodzieżowe Firmy Symulacyjne".
• Konkurs polega na rozwiązaniu 9 zagadek historycznych zawartych w krótkich filmach nagranych przez młodzież z Akademii Młodzieżowej.
 

• Filmy będą publikowane na funpage’u Akademii Młodzieżowej na Facebooku oraz na kanale Telewizji Akademii Młodzieżowej na Youtube co dwa dni. Pierwszy z nich pojawi się 23 września 2019 r. o godz. 20.00, ostatni 9 października 2019 r. o godz. 20.00.

Wygrywa ten, kto w najkrótszym czasie dobrze rozwiąże wszystkie zagadki filmowe.

• Do wygrania 3 nagrody w postaci kart podarunkowych:

1 nagroda o wartości 700 zł
2 nagroda o wartości 500 zł
3 nagroda o wartości 300 zł 

Warunkiem zakwalifikowania się do konkursu jest uzupełnienie przez uczestnika formularza zgłoszeniowego zamieszczonego na stronie internetowej  www.konkurs.akademiamlodziezowa.pl.  Więcej szczegółów znajduje się na stronie konkursu.

Zapisy przyjmuje i dodatkowych informacji udziela p. Jolanta Romańska.

09
Wrz
Koduj z Gigantami

Z okazji Dnia Programisty 👨‍💻 przygotowano dla Was świetny konkurs!

Uczestnikami mogą być wyłącznie Szkoły podstawowe oraz ponadpodstawowe , a także ich uczniowie! 👩‍🏫👨‍🎓👩‍🎓

Co należy zrobić? Szkoła przeprowadza wewnętrzny konkurs wśród uczniów, których zadaniem będzie stworzenie projektu programistycznego, wykonanego w programie Scratch (gra lub animacja), pt. „Mój świat przyszłości”. 🤩

Link do wybranego przez Szkołę projektu programistycznego należy umieścić w formie komentarza pod postem konkursowym opublikowanym na Fanpage’u www.facebook.com/kodujzgigantami 💻
Link musi prowadzić do projektu udostępnionego na stronie www.scratch.mit.edu .

Do wygrania atrakcyjne nagrody:
⚡️1x laptop Dell Inspiron 3581 i3-7020U/8GB/240 (do dyspozycji szkoły),
⚡️1x klawiatura gamingowa Logitech G213 PRODIGY (dla Autora najlepszego projektu),
⚡️1x myszka gamingowa Logitech G502 HERO (dla Autora najlepszego projektu),
⚡️1x Voucher na „Semestralny kurs programowania Lato 2020” w szkole „Giganci Programowania” (dla Autora najlepszego projektu; szczegółowa lista lokalizacji realizacji kursów: www.giganciprogramowania.edu.pl/lokalizacje-kursy-programow… ),
⚡️3x książki założycieli szkoły „Giganci Programowania” pt. „Młodzi giganci programowania. Scratch” wyd. Helion.(do dyspozycji szkoły).

Na Wasze zgłoszenia czekamy do 13 października 2019 r. do godziny 10:00 🤩

Drodzy uczniowie, nie czekajcie! Zapraszam do zgłaszania się u mnie! 🤩

 

Regulamin na:
www.giganciprogramowania.edu.pl/konkurs

Marta Pulcer

06
Wrz
LXXI Olimpiada Matematyczna

1 września 2019r. wystartował pierwszy etap 71. Olimpiady Matematycznej. Zachęcamy do rozwiązywania zadań, których treści znajdziecie pod linkiem https://om.mimuw.edu.pl/problems/ Termin nadsyłania rozwiązań pierwszej serii mija 30 września. W razie pytań pomocą służą nauczyciele matematyki.

11
Cze
WYNIKI "OLIMPIADY WIEDZY ARCHIMEDES PLUS. MATEMATYKA PLUS." Z 26.04.2019r

Najlepsze wyniki w szkole w w/w konkursie

a) w kategorii " LICEUM 1" uzyskali: 
I miejsce - Piotr Kulisz, klasa 1TI  - 96/100
II miejsce - Michał Walter, klasa 1LO
III miejsce - Adam Mucha, klasa 1TI

b) w kategorii "LICEUM 2"  uzyskali:
I miejsce - Michał Gruszczyk, klasa 2TI,
Kinga Mituła, klasa 2TL
II miejsce - Kacper Bartocha, klasa 2TI, Adrian Adamek, klasa 2TI
III miejsce - Maciej Płonka, klasa 2TI, Paulina Matyska, klasa 2TL

c) w kategorii "LICEUM 3"  uzyskali :
I miejsce - Mateusz Czarnecki, klasa 4TII  - 92/100

II miejsce - Jacek Słodczyk, klasa 4TB

III miejsce - Łukasz Magiera, klasa 3TI

Wszystkim wyróżnionym serdecznie gratulujemy i życzymy kolejnych sukcesów

Nauczyciele matematyki

05
Cze
Zawody strzeleckie

3 czerwca na strzelnicy Zespołu Szkół Nr 1 im. A. Mickiewicza w Lublińcu odbyły się zawody strzeleckie pomiędzy zespołami szkół średnich powiatu lublinieckiego. Wyniki:
I miejsce- Zespół Szkół Nr 1 im. A. Mickiewicza w Lublińcu z wynikiem 483 pkt.,
II miejsce-  Zespół Szkół Ogólnokształcąco - Technicznych w Lublińcu  z wynikiem 439 pkt.,
III miejsce- Zespół Szkół Zawodowych w Lublińcu z wynikiem 374 pkt.

Sponoserm zawodów był pan Gabriel Grabiński (firma INSBUD), który ufundował amunicję strzelecką  oraz puchary i medale dla zwycięzców. Organizatorem zawodów był Wojciech Byłak.