Dlaczego my?
KLASA MENADŻERSKA
przygotowuje do studiów na prawie wszystkich kierunkach
uniwersyteckich (filologie obce, prawo, handel zagraniczny, psychologia, dziennikarstwo,
pedagogika, politologia, turystyka, stosunki międzynarodowe, resocjalizacja) oraz na
kierunkach politechnicznych i ekonomicznych (zarządzanie, administracja, finanse).
Licealiści uczą się pracy w grupie, logicznego myślenia, planowania i sprawnego
poruszania się na rynku pracy i w świecie biznesu, między innymi realizując projekty,
przygotowując się do organizacji różnorodnych wydarzeń marketingowych, organizując
liczne imprezy szkolne, z których słynie ZSOT. Uczniowie II LO osiągają na maturze
wyniki od kilku do kilkudziesięciu procent wyższe od średniej województwa i kraju,
szczególnie z geografii, języka polskiego i języków obcych.
W klasie menadżerskiej istnieje możliwość wybrania dodatkowych przedmiotów
uzupełniających, zwiększających szanse uczniów na obowiązkowej maturze, np.
z matematyki. Zajęcia prowadzone w poprzednich rocznikach skutkują bardzo wysoką
zdawalnością tego przedmiotu.
Dołącz do ZSOT!
-
1Zna dwa języki obce – angielski na poziomie rozszerzonym,
-
2jest przygotowany do kontynuowania nauki na wszystkich kierunkach studiów, zwłaszcza w zakresie nauk humanistycznych, ekonomicznych i turystycznych, lingwistycznych, prawnych,
-
3Posiada wiadomości z zakresu geografii i języka polskiego na poziomie rozszerzonym,
-
4Swobodnie wypowiada się w mowie i piśmie, zna zasady autoprezentacji,
-
5Potrafi założyć własną firmę, zna zasady prowadzenia działalności gospodarczej i mechanizmy funkcjonowania giełdy,
-
6Zrealizował w każdym roku nauki jeden projekt edukacyjny,
-
7Krytycznie myśli, rozwija swoją przedsiębiorczość i kreatywność, potrafi odnaleźć się na rynku pracy.
-
2Swiadectwo ukończenia szkoły potwierdzające posiadanie wykształcenia średniego i możliwość dalszego kształcenia w szkołach policealnych,
-
4Dokument Europass w języku angielskim umożliwiający pracę w zawodzie we wszystkich krajach europejskich,
-
5Swiadectwo maturalne umożliwiające wstęp na studia.
Rekrutacja
Kwalifikacje
- K1 Administracja i eksploatacja systemów komputerowych, urządzeń peryferyjnych i lokalnych sieci - egzamin odbywa się pod koniec II semestru klasy trzeciej.
- K2 Tworzenie i administrowanie stronami i aplikacjami internetowymi oraz bazami danych - egzamin odbywa się pod koniec I semestru klasy czwartej.
Przedmioty w zakresie rozszerzonym
- Geografia
- Język angielski
- Język polski
Języki obce
Pierwszy język:
- angielski – poziom rozszerzony
Drugi język obcy do wyboru:
- niemiecki
- francuski
- rosyjski
(o powstaniu grupy językowej decyduje odpowiednia ilość uczniów deklarujących jego naukę)
Przedmiot realizowany w klasie I liceum ogólnokształcącego:
Spośród przedmiotów dodatkowych oferowanych w ramowym planie nauczania szkoła wybiera nauczanie filozofii
Zasady rekrutacji
Wynik z egzaminu ósmoklasisty | Punkty (maks. 100) |
---|---|
z języka polskiego, matematyki |
100% x 0,35 = 35 pkt |
z języka obcego nowożytnego |
100% x 0,30 = 30 pkt |
Świadectwo ukończenia szkoły podstawowej | Punkty (maks. 100) |
Świadectwo z wyróżnieniem |
7 punktów |
Przedmioty na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej |
Punkty za oceny z przedmiotów (maks. 4 x 18 punktów) |
Język polski Matematyka Dwa przedmioty wybrane spośród:
|
Dopuszczający – 2 pkt Dostateczny – 8 pkt Dobry – 14 pkt Bardzo dobry – 17 pkt Celujący – 18 pkt |
Osiągnięcia w olimpiadach, zawodach i konkursach (wymienione na świadectwie) |
Maks. 18 punktów |
Stałe zaangażowanie się w pracę społeczną (uwzględnione na świadectwie) |
3 punkty |
Baza dydaktyczna szkoły
Szkoła posiada sale lekcyjne wyposażone w 7 tablic multimedialnych, rzutniki w każdej klasie, wizualizer, kalkulatory graficzne, pomoce naukowe. Ponadto - 5 nowoczesnych pracowni komputerowych, centrum multimedialne, pracownię językową, salę gimnastyczną, siłownię, salę fitness i wielofunkcyjne boisko Orlik 2012. Wszystkie klasy wyposażone są w komputery z dostępem do Internetu w związku z prowadzeniem dziennika elektronicznego. Istnieje szkolne studio radiowe, kąciki rekreacyjne na każdym piętrze, gdzie uczniowie mogą zaczekać na autobus i miło spędzić czas na przerwach. Uczniowie dysponują własnymi szafkami. Biblioteka szkolna jest w pełni skomputeryzowana. Szkoła i otoczenie objęte są pełnym monitoringiem. W odległości kilkudziesięciu metrów od szkoły znajdują się przystanki autobusowe. Uczniowie nie mają „okienek” w swoim planie lekcji. W szkole nie dzwonią dzwonki, a zblokowane lekcje tego samego przedmiotu mogą odbywać się niekoniecznie w 45-minutowych jednostkach, a w odcinkach korzystnych dla realizowanych treści z zachowaniem przypisanych klasom przerw.
Współpraca jest dla nas ważna!
Współpraca międzynarodowa
Szkoła ma bogatą tradycję w organizowaniu projektów zagranicznych. Uczniowie wyjeżdżają do krajów, z którymi w partnerstwie prowadzone są projekty, odkrywają wspólną historię i prowadzą działania na rzecz pokoju. Dużym zainteresowaniem cieszą się wyjazdy do szkoły partnerskiej w New Delhi w Indiach. Szkoła realizuje stale projekty w ramach Erasmusa+ obecnie z placówkami w Turcji, Niemczech i Islandii. Uczniowie wyjeżdżają do tych krajów i przyjmują gości u siebie, podnosząc umiejętności posługiwania się j. angielskim.
Zajęcia przygotowujące uczniów do uzyskania dodatkowych uprawnień
Nauczyciele współpracują z lublinieckimi przedszkolami, dzięki którym uczniowie mogą sprawdzić się w pracy z dziećmi i rozważyć studia na kierunkach pedagogicznych. Bezpłatne warsztaty z zakresu debat oksfordzkich oraz zajęcia erystyczne i recytatorskie pomagają uczniom natomiast w wystąpieniach publicznych i dają im podstawy sprawności językowej niezbędne w pracy z ludźmi, np. w administracji, marketingu i w szeroko pojętym biznesie.
Współpraca z uczelniami
Wykładowcy z wyższych uczelni prowadzą w ZSOT zajęcia dla licealistów na temat mediów i marketingu. Młodzież uczy się rozpoznawać socjotechniki wykorzystywane w reklamie i polityce oraz poznaje sposoby manipulacji językowej. Uczniowie biorą udział w zajęciach prowadzonych w ZSOT przez pracowników wyższych uczelni. Poznają oferty edukacyjne uniwersytetów i politechnik. Chętni korzystają z zajęć przygotowujących do studiów, jakie organizowane są dla uczniów ZSOT na Uniwersytecie im. Jana Długosza w Częstochowie. Do ZSOT przyjeżdżają także studenci zagraniczni w ramach projektu AIESEC z Chin, Japonii, Indonezji, Hiszpanii. Prowadzą oni lekcje w języku angielskim.
Sukcesy i osiągnięcia naszych uczniów
2023 r.
2022 r.
2021 r.
2020 r.
Olimpiady i konkursy
W 2023r. II Liceum w Lublińcu, w którego otrzymało tytuł Srebrnej Szkoły i
uplasowało się na 39 miejscu na Śląsku w rankingu Perspektyw, przy czym prestiżowe
miejsca Szkoła zajmuje w tym rankingu już od 2013r. Ranking, oceniając placówkę,
bierze pod uwagę wyniki egzaminów zewnętrznych (egzaminy zawodowe, matury) oraz
sukcesy w ogólnokrajowych olimpiadach i konkursach.
Licealiści z ZSOT odnoszą sukcesy w konkursach z przedsiębiorczości, geografii, w grach
giełdowych - zajmując czołowe lokaty na szczeblu ogólnopolskim. Licznie biorą udział
w olimpiadach przedmiotowych (Olimpiada Literatury i Języka Polskiego, Olimpiada
Filozoficzna, Olimpiada Wiedzy o Mediach, Olimpiada Przedsiębiorczości, Olimpiada
Przedsiębiorczości i Zarządzania, Olimpiada Języka Angielskiego i Niemieckiego,
Ogólnopolski Konkurs „Mój Las”), kwalifikując się do eliminacji wojewódzkich
i ogólnopolskich i uzyskując status finalisty. Z sukcesami podejmują się także
uczestniczenia w debatach oksfordzkich (I miejsce w konkursie Debat Oksfordzkich
„Proszę mi nie przerywać”) oraz ogólnopolskim konkursie „Lekcja historii i sztuki
z Jackiem Kaczmarskim”. W 2023r. dwie uczennice odniosły sukces w Olimpiadzie
Literatury i Języka Polskiego na poziomie wojewódzkim.
Dodatkowe zajęcia edukacyjne
Uczniowie przygotowują się do olimpiad i konkursów na dodatkowych zajęciach edukacyjnych. Dla uczniów z trudnościami w nauce i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi organizowane są zajęcia wyrównawcze, rewalidacyjne i wspomagające, a dla maturzystów – konsultacje przygotowujące do egzaminów. Chętni uczniowie angażują się w realizację projektów edukacyjnych, prowadzą szkolną gazetkę, działają w rozgłośni radiowej i zajmują się wolontariatem. Wyjeżdżają na spektakle teatralne, do muzeów, Sejmu i Parlamentu Europejskiego, na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie. Szkoła oferuje młodzieży możliwość debatowania w formule debaty oksfordzkiej, uczestniczenia w zajęciach w partnerstwie z ZUS, Urzędem Skarbowym, bankami, przygotowując się do otwarcia w przyszłości własnej działalności gospodarczej. Uczniowie biorą udział w międzyprzedmiotowych projektach opartych na wiedzy polonistycznej, historycznej, plastycznej czy obywatelskiej. Prowadzą prawybory parlamentarne i prezydenckie we współpracy z Centrum Edukacji Obywatelskiej oraz uczestniczą w projektach takich jak „Euroscola”, „Rozmawiamy bez granic”. Szkoła organizuje także zajęcia dodatkowe z udziałem władz Powiatu Lublinieckiego i Miasta Lublińca oraz spotkania promujące kulturę i historię lokalną.
Działalność innowacyjna w ramach oddziału (szkoły)
W klasach menadżerskich realizowane są projekty edukacyjne. Uczniowie biorą udział w ogólnopolskich olimpiadach i konkursach, odnosząc znaczące sukcesy. Na lekcjach pracują zespołowo nad zadaniami interdyscyplinarnymi, wykorzystując wiedzę i umiejętności potrzebne na rynku pracy, np. umiejętności społeczne, sprawność językową, ćwiczą wystąpienia publiczne.
W ZSOT stosuje się ocenianie kształtujące. Polega ono m. in. na ustalaniu kryteriów sukcesu i zagadnień do opanowania oraz przekazywaniu informacji zwrotnej, aby uczeń wiedział, jak przebiega proces uczenia się i w jakim stopniu opanował umiejętności i wiedzę. Celem oceniania kształtującego jest pomaganie uczniom w uczeniu się.