Odwiedź stronę główną naszej szkoły!

Dlaczego my?

KLASA MENADŻERSKA

przygotowuje do studiów na prawie wszystkich kierunkach uniwersyteckich (filologie obce, prawo, handel zagraniczny, psychologia, dziennikarstwo, pedagogika, politologia, turystyka, stosunki międzynarodowe, resocjalizacja) oraz na kierunkach politechnicznych i ekonomicznych (zarządzanie, administracja, finanse). Licealiści uczą się pracy w grupie, logicznego myślenia, planowania i sprawnego poruszania się na rynku pracy i w świecie biznesu, między innymi realizując projekty, przygotowując się do organizacji różnorodnych wydarzeń marketingowych, organizując liczne imprezy szkolne, z których słynie ZSOT. Uczniowie II LO osiągają na maturze wyniki od kilku do kilkudziesięciu procent wyższe od średniej województwa i kraju, szczególnie z geografii, języka polskiego i języków obcych.

W klasie menadżerskiej istnieje możliwość wybrania dodatkowych przedmiotów uzupełniających, zwiększających szanse uczniów na obowiązkowej  maturze, np. z matematyki. Zajęcia prowadzone w poprzednich rocznikach skutkują bardzo wysoką zdawalnością tego przedmiotu.

Dołącz do ZSOT!

Sylwetka absolwenta klasy menadżerskiej:
  • 1
    Zna dwa języki obce – angielski na poziomie rozszerzonym,
  • 2
    jest przygotowany do kontynuowania nauki na wszystkich kierunkach studiów, zwłaszcza w zakresie nauk humanistycznych, ekonomicznych i turystycznych, lingwistycznych, prawnych,
  • 3
    Posiada wiadomości z zakresu geografii i języka polskiego na poziomie rozszerzonym,
  • 4
    Swobodnie wypowiada się w mowie i piśmie, zna zasady autoprezentacji,
  • 5
    Potrafi założyć własną firmę, zna zasady prowadzenia działalności gospodarczej i mechanizmy funkcjonowania giełdy,
  • 6
    Zrealizował w każdym roku nauki jeden projekt edukacyjny,
  • 7
    Krytycznie myśli, rozwija swoją przedsiębiorczość i kreatywność, potrafi odnaleźć się na rynku pracy.
Messege.png
Absolwent po ukończeniu szkoły i zdaniu wszystkich egzaminów zewnętrznych otrzymuje:
  • 2
    Swiadectwo ukończenia szkoły potwierdzające posiadanie wykształcenia średniego i możliwość dalszego kształcenia w szkołach policealnych,
  • 4
    Dokument Europass w języku angielskim umożliwiający pracę w zawodzie we wszystkich krajach europejskich,
  • 5
    Swiadectwo maturalne umożliwiające wstęp na studia.

Rekrutacja

Kwalifikacje

  • K1 Administracja i eksploatacja systemów komputerowych, urządzeń peryferyjnych i lokalnych sieci - egzamin odbywa się pod koniec II semestru klasy trzeciej.
  • K2 Tworzenie i administrowanie stronami i aplikacjami internetowymi oraz bazami danych - egzamin odbywa się pod koniec I semestru klasy czwartej.

Przedmioty w zakresie rozszerzonym

  • Geografia
  • Język angielski
  • Język polski

Języki obce

Pierwszy język:

  • angielski – poziom rozszerzony

Drugi język obcy do wyboru:

  • niemiecki
  • francuski
  • rosyjski

(o powstaniu grupy językowej decyduje odpowiednia ilość uczniów deklarujących jego naukę)

Przedmiot realizowany w klasie I liceum ogólnokształcącego:

Spośród przedmiotów dodatkowych oferowanych w ramowym planie nauczania szkoła wybiera nauczanie filozofii

Zasady rekrutacji

Wynik z egzaminu ósmoklasisty Punkty (maks. 100)

z języka polskiego, matematyki

100% x 0,35 = 35 pkt

z języka obcego nowożytnego

100% x 0,30 = 30 pkt

Świadectwo ukończenia szkoły podstawowej Punkty (maks. 100)

Świadectwo z wyróżnieniem

7 punktów

Przedmioty na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej

Punkty za oceny z przedmiotów (maks. 4 x 18 punktów)

Język polski

Matematyka

Dwa przedmioty wybrane spośród:

  • język obcy,
  • wiedza o społeczeństwie,
  • geografia
  • historia
  • fizyka
  • chemia
  • biologia
  • informatyka

Dopuszczający – 2 pkt

Dostateczny – 8 pkt

Dobry – 14 pkt

Bardzo dobry – 17 pkt

Celujący – 18 pkt

Osiągnięcia w olimpiadach, zawodach i konkursach (wymienione na świadectwie)

Maks. 18 punktów

Stałe zaangażowanie się w pracę społeczną (uwzględnione na świadectwie)

3 punkty

Baza dydaktyczna szkoły

Szkoła posiada sale lekcyjne wyposażone w 7 tablic multimedialnych, rzutniki w każdej klasie, wizualizer, kalkulatory graficzne, pomoce naukowe. Ponadto - 5 nowoczesnych pracowni komputerowych, centrum multimedialne, pracownię językową, salę gimnastyczną, siłownię, salę fitness i wielofunkcyjne boisko Orlik 2012. Wszystkie klasy wyposażone są w komputery z dostępem do Internetu w związku z prowadzeniem dziennika elektronicznego. Istnieje szkolne studio radiowe, kąciki rekreacyjne na każdym piętrze, gdzie uczniowie mogą zaczekać na autobus i miło spędzić czas na przerwach. Uczniowie dysponują własnymi szafkami. Biblioteka szkolna jest w pełni skomputeryzowana. Szkoła i otoczenie objęte są pełnym monitoringiem. W odległości kilkudziesięciu metrów od szkoły znajdują się przystanki autobusowe. Uczniowie nie mają „okienek” w swoim planie lekcji. W szkole nie dzwonią dzwonki, a zblokowane lekcje tego samego przedmiotu mogą odbywać się niekoniecznie w 45-minutowych jednostkach, a w odcinkach korzystnych dla realizowanych treści z zachowaniem przypisanych klasom przerw.

Współpraca jest dla nas ważna!

Współpraca międzynarodowa

Szkoła ma bogatą tradycję w organizowaniu projektów zagranicznych. Uczniowie wyjeżdżają do krajów, z którymi w partnerstwie prowadzone są projekty, odkrywają wspólną historię i prowadzą działania na rzecz pokoju. Dużym zainteresowaniem cieszą się wyjazdy do szkoły partnerskiej w New Delhi w Indiach. Szkoła realizuje stale projekty w ramach Erasmusa+ obecnie z placówkami w Turcji, Niemczech i Islandii. Uczniowie wyjeżdżają do tych krajów i przyjmują gości u siebie, podnosząc umiejętności posługiwania się j. angielskim.


Zajęcia przygotowujące uczniów do uzyskania dodatkowych uprawnień

Nauczyciele współpracują z lublinieckimi przedszkolami, dzięki którym uczniowie mogą sprawdzić się w pracy z dziećmi i rozważyć studia na kierunkach pedagogicznych. Bezpłatne warsztaty z zakresu debat oksfordzkich oraz zajęcia erystyczne i recytatorskie pomagają uczniom natomiast w wystąpieniach publicznych i dają im podstawy sprawności językowej niezbędne w pracy z ludźmi, np. w administracji, marketingu i w szeroko pojętym biznesie.

Współpraca z uczelniami

Wykładowcy z wyższych uczelni prowadzą w ZSOT zajęcia dla licealistów na temat mediów i marketingu. Młodzież uczy się rozpoznawać socjotechniki wykorzystywane w reklamie i polityce oraz poznaje sposoby manipulacji językowej. Uczniowie biorą udział w zajęciach prowadzonych w ZSOT przez pracowników wyższych uczelni. Poznają oferty edukacyjne uniwersytetów i politechnik. Chętni korzystają z zajęć przygotowujących do studiów, jakie organizowane są dla uczniów ZSOT na Uniwersytecie im. Jana Długosza w Częstochowie. Do ZSOT przyjeżdżają także studenci zagraniczni w ramach projektu AIESEC z Chin, Japonii, Indonezji, Hiszpanii. Prowadzą oni lekcje w języku angielskim.

Sukcesy i osiągnięcia naszych uczniów

2023 r.

Wyniki matura 2023 Wyniki matura 2023 Wyniki matura 2023

2022 r.

Wyniki matura 2022 Wyniki matura 2022 Wyniki matura 2022

2021 r.

Wyniki matura 2021 Wyniki matura 2021 Wyniki matura 2021

2020 r.

Wyniki matura 2020 Wyniki matura 2020 Wyniki matura 2020

Olimpiady i konkursy

W 2023r. II Liceum w Lublińcu, w którego otrzymało tytuł Srebrnej Szkoły i uplasowało się na 39 miejscu na Śląsku w rankingu Perspektyw, przy czym prestiżowe miejsca Szkoła zajmuje w tym rankingu już od 2013r. Ranking, oceniając placówkę, bierze pod uwagę wyniki egzaminów zewnętrznych (egzaminy zawodowe, matury) oraz sukcesy w ogólnokrajowych olimpiadach i konkursach.

Licealiści z ZSOT odnoszą sukcesy w konkursach z przedsiębiorczości, geografii, w grach giełdowych - zajmując czołowe lokaty na szczeblu ogólnopolskim. Licznie biorą udział w olimpiadach przedmiotowych (Olimpiada Literatury i Języka Polskiego, Olimpiada Filozoficzna, Olimpiada Wiedzy o Mediach, Olimpiada Przedsiębiorczości, Olimpiada Przedsiębiorczości i Zarządzania, Olimpiada Języka Angielskiego i Niemieckiego, Ogólnopolski Konkurs „Mój Las”), kwalifikując się do eliminacji wojewódzkich i ogólnopolskich i uzyskując status finalisty. Z sukcesami podejmują się także uczestniczenia w debatach oksfordzkich (I miejsce w konkursie Debat Oksfordzkich „Proszę mi nie przerywać”) oraz ogólnopolskim konkursie „Lekcja historii i sztuki z Jackiem Kaczmarskim”. W 2023r. dwie uczennice odniosły sukces w Olimpiadzie Literatury i Języka Polskiego na poziomie wojewódzkim.

Dodatkowe zajęcia edukacyjne

Uczniowie przygotowują się do olimpiad i konkursów na dodatkowych zajęciach edukacyjnych. Dla uczniów z trudnościami w nauce i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi organizowane są zajęcia wyrównawcze, rewalidacyjne i wspomagające, a dla maturzystów – konsultacje przygotowujące do egzaminów. Chętni uczniowie angażują się w realizację projektów edukacyjnych, prowadzą szkolną gazetkę, działają w rozgłośni radiowej i zajmują się wolontariatem. Wyjeżdżają na spektakle teatralne, do muzeów, Sejmu i Parlamentu Europejskiego, na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie. Szkoła oferuje młodzieży możliwość debatowania w formule debaty oksfordzkiej, uczestniczenia w zajęciach w partnerstwie z ZUS, Urzędem Skarbowym, bankami, przygotowując się do otwarcia w przyszłości własnej działalności gospodarczej. Uczniowie biorą udział w międzyprzedmiotowych projektach opartych na wiedzy polonistycznej, historycznej, plastycznej czy obywatelskiej. Prowadzą prawybory parlamentarne i prezydenckie we współpracy z Centrum Edukacji Obywatelskiej oraz uczestniczą w projektach takich jak „Euroscola”, „Rozmawiamy bez granic”. Szkoła organizuje także zajęcia dodatkowe z udziałem władz Powiatu Lublinieckiego i Miasta Lublińca oraz spotkania promujące kulturę i historię lokalną.

Działalność innowacyjna w ramach oddziału (szkoły)

W klasach menadżerskich realizowane są projekty edukacyjne. Uczniowie biorą udział w ogólnopolskich olimpiadach i konkursach, odnosząc znaczące sukcesy. Na lekcjach pracują zespołowo nad zadaniami interdyscyplinarnymi, wykorzystując wiedzę i umiejętności potrzebne na rynku pracy, np. umiejętności społeczne, sprawność językową, ćwiczą wystąpienia publiczne.

W ZSOT stosuje się ocenianie kształtujące. Polega ono m. in. na ustalaniu kryteriów sukcesu i zagadnień do opanowania oraz przekazywaniu informacji zwrotnej, aby uczeń wiedział, jak przebiega proces uczenia się i w jakim stopniu opanował umiejętności i wiedzę. Celem oceniania kształtującego jest pomaganie uczniom w uczeniu się.