Staż w Niemczech - sukces na rynku pracy

Autor: Katarzyna Myrcik

WYDARZENIE

Drugiego czerwca Anno Domini 2019 grupa dwudziestu pięciu wybrańców z dwiema mentorkami udała się na misję do Schkeuditz, której celem było pogłębienie umiejętności zawodowych oraz pozyskanie pradawnej wiedzy przekazywanej na tych terenach. Nazajutrz, po przybyciu do naszego dworu udaliśmy się w niezwykłą podróż do miasta zwanego Lipsk. Tam zostaliśmy oprowadzeni po najważniejszych i najciekawszych zabytkach przez tutejszego wieszcza Martina. Mogliśmy podziwiać: pomnik Bitwy Narodów, kościół św. Mikołaja, ratusz, zabytkowy dworzec główny, rynek oraz punkt widokowy i przepiękną panoramę miasta.

Od wtorku do piątku każda grupa zawodowa odbywała swoje praktyki. Informatycy z mistrzem Martinem poznawali nowe technologiczne tajniki HTML-a i CSS-a , dzięki czemu stworzyli swoje pierwsze strony internetowe. Mechanicy natomiast z mistrzem Janisem poznawali techniki szlifowania, cięcia i spawania. W ten sposób udało im się stworzyć ramę do pojazdu e-buggy. Zaś architektura krajobrazu pielęgnowała zieleń wokół naszego dworu oraz willi w Lipsku i w Schkeuditz. Ich praca polegała na zaprojektowaniu rabat kwiatowych i sadzeniu nowych roślin. Zarazem przywrócili estetykę klombom, które ponownie stały się ozdobą dworu.

W sobotę – po całym tygodniu ciężkiej pracy i nauki – udaliśmy się do stolicy Niemiec, Berlina. Zwiedziliśmy tam Reichstag, Bramę Brandenburską, budynek Bunderatu, wyspę muzeów z monumentalną katedrą Berliner Dom oraz Muzeum Techniki. Na koniec w lokalnej restauracji na słynnej ulicy Ku’damm zjedliśmy narodową potrawę niemiecką.

Adepci sztuki architektury krajobrazu, informatyki i mechaniki aspirujący do miana mistrzów jeszcze przez dni pięć zgłębiać będą arkana wiedzy tajemnej. Per aspera ad astra.

Spisane przez skrybów: Mateusza Brola i Aleksandra Jassaka, Anno Domini 2019, Juni, 09.