Nasi hotelarze na Malcie

Autor: Sekretariat ZSOT

WYDARZENIE

Wraz z końcem września rozpoczęła się nasza niezapomniana przygoda! 16 uczniów technikum hotelarskiego, w tym jeden absolwent, wyruszyło na na Maltę, by odbyć staż zawodowy w ramach projektu nr 2018-1-PL01-KA101-048094 pt."Poznajemy najnowsze trendy w hotelarstwie" finansowanego ze środków Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój dofinansowanego na zasadach programu Erasmus+.

Z uśmiechem na twarzy, mimo nocnej pory, udaliśmy się na lotnisko w Pyrzowicach, gdzie około 6 rano wystartowaliśmy w stronę Morza Śródziemnego.
Na maltańskim lotnisku zostaliśmy mile powitani i udaliśmy się do naszego hotelu Labranda Riviera Hotel and SPA w miejscowości Mellieha. Po zakwaterowaniu mieliśmy czas, aby obejrzeć obiekt, w którym przyjdzie nam spędzić cały miesiąc. Trzeba przyznać, że zrobił wrażenie! Dwa zewnętrzne baseny, jeden kryty, jacuzzi, siłownia, SPA, cztery restauracje, trzy bary, kursy nurkowania, 279 pokoi, 20 familijnych, 38 pokoi typu superior i 13 apartamentów- czyli wszystko, co zaspokoi gusta wymagającego klientacool
      Pierwszego dnia stażu odbyliśmy spotkanie z dyrektorem naszego hotelu, podczas którego poznaliśmy obowiązujący nas regulamin, zasady bezpieczeństwa i higieny pracy, zaplecze całego obiektu oraz grafik zajęć. Zostaliśmy podzieleni na dwie grupy po 8 osób (po dwóch tygodniach ma nastąpić zamiana). Pierwsza grupa aktualnie pracuje w restauracji, gdzie zajmuje się nakrywaniem do śniadania, obiadu i kolacji, weryfikowaniem obecności gości podczas posiłków, serwowaniem drinków w pool barze, polerowaniem sztućców i talerzy czy po prostu obsługą gości w restauracji głównej. Natomiast druga grupa pracuje przy obsłudze pokojów, gdzie uczy się zmiany pościeli zgodnej ze standardami hotelu, wymienia ręczniki, uzupełnia brakujące elementy jednorazowego użytku itd.
      Podsumowując pierwszy tydzień naszego stażu, oceniamy go bardzo wysoko. Wszyscy jesteśmy zadowoleni, mamy przyzwoite godziny pracy, bardzo dobre jedzenie, czas na odpoczynek i możliwość korzystania z basenów oraz siłowni. Wszyscy pracownicy jak są bardzo mili i chętni do pomocy. Niestety niewiele mieliśmy jeszcze czasu, by poznać uroki Malty, lecz w następnym tygodniu wybieramy się na Blue Lagun i na nocne zwiedzanie muzeów do stolicy Valetta.