Grupa Lean Lidera z klasy I TBM wraz z koordynatorem projektu od stycznia intensywnie przygotowywała zadania do półfinału projektu/ konkursu Młody Lean Lider, który odbędzie się 11.03.2019r. we Wrocławiu. Grupa opracowywała dokumenty i zadania zlecone przez ZESPÓŁ LEAN EDUCATION.
Pierwsze zadanie, jakie realizowała grupa to zadanie praktyczne z mapowania strumienia wartości oraz analiza i projektowanie procesu.
Uczniowie poznali:
1. Strumień wartości.
2. Jak wizualnie opisać proces.
3. Wartości dodane w procesie.
Drugim realizowanym zadaniem było zadanie praktyczne z narzędzi Lean Thinkera – gra kartami lean tabu i uzupełnienie matrycy kompetencji.
Uczniowie poznali:
1. Czym jest matryca kompetencji.
2. Podstawowe pojęcia z zakresu lean.
Trzecim zadaniem była budowa jednopunktowych lekcji z zakresu lean.
Uczniowie poznali:
1. Czym jest jednopunktowa lekcja.
Kolejnym zadaniem była budowa diagramu Ishikawy i diagnoza problemu 5W2H.
Uczniowie poznali:
1. Metody opisu problemu: 5W2H.
2. Metody poszukiwania przyczyn źródłowych: Diagram Ishikawy.
Kolejnym zadaniem i wyzwaniem, z jakim zmagali się uczniowie było napisanie oraz wyrecytowanie przez dwójkę wybranych z zespołu osób wiersza dotyczącego wartości grupy (kreatywność, współpraca, pracowitość).
Postawy, jakie prezentowała grupa podczas wykonywania wszystkich zadań to:
1. Szacunek podczas dyskusji dla punktu widzenia innych osób.
2. Wartości ważne w swoim życiu i społeczności grupy.
3. Praca w zespole.
Zakończyliśmy okres przygotowań do wyjazdu na półfinał do Wrocławia.
Wartością dodaną z uczestnictwa w projekcie było:
• doskonalenie, poszukiwanie rozwiązań i uproszczeń,
• kształtowanie pracy zespołowej, planowania i organizacji pracy,
• uzyskiwanie pewności siebie,
• rozumienie znaczenia zespołu i nadrzędnej roli człowieka w osiąganiu wyznaczonych celów,
• kształtowanie swojego wizerunku jako przyszłego pracownika,
• kształcenie opanowania w sytuacjach związanych z presją czasu,
• stymulowanie do działania i uruchamiania pokładów kreatywności,
• kształcenie umiejętności szeroko rozumianego zarządzania,
• kształcenie zainteresowań zawodowych.
Zapraszam do obejrzenia filmiku dotyczącego wartości grupy Lean Lider.
Dziękuję wszystkim uczestnikom projektu za poświęcony czas i zaangażowanie podczas wykonania zleconych zadań przez ZESPÓŁ LEAN EDUCATION.
Życzę powodzenia w półfinałach.
Koordynator projektu:
Jolanta Romańska