ZAKOŃCZONE PRZYGOTOWANIA DO PÓŁFINAŁU Z PROJEKTU MŁODY LEAN LIDER

Autor: Jolanta Romańska

WYDARZENIE

Grupa Lean Lidera z klasy I TBM wraz z koordynatorem projektu od stycznia intensywnie przygotowywała zadania do półfinału projektu/ konkursu Młody Lean Lider, który odbędzie się 11.03.2019r. we Wrocławiu. Grupa opracowywała dokumenty i zadania zlecone przez ZESPÓŁ LEAN EDUCATION.

Pierwsze zadanie, jakie realizowała grupa to zadanie praktyczne z mapowania strumienia wartości oraz analiza i projektowanie procesu.

Uczniowie poznali:

1. Strumień wartości.

2. Jak wizualnie opisać proces.

3. Wartości dodane w procesie.

Drugim realizowanym zadaniem było zadanie praktyczne z narzędzi Lean Thinkera – gra kartami lean tabu i uzupełnienie matrycy kompetencji.

Uczniowie poznali:

1. Czym jest matryca kompetencji.

2. Podstawowe pojęcia z zakresu lean.

Trzecim zadaniem była budowa jednopunktowych lekcji z zakresu lean.

Uczniowie poznali:

1. Czym jest jednopunktowa lekcja.

Kolejnym zadaniem była budowa diagramu Ishikawy i diagnoza problemu 5W2H.

Uczniowie poznali:

1. Metody opisu problemu: 5W2H.

2. Metody poszukiwania przyczyn źródłowych: Diagram Ishikawy.

Kolejnym zadaniem i wyzwaniem, z  jakim zmagali się uczniowie było napisanie oraz wyrecytowanie przez dwójkę wybranych  z zespołu osób wiersza dotyczącego wartości grupy (kreatywność, współpraca, pracowitość).

Postawy, jakie prezentowała grupa podczas wykonywania wszystkich zadań to:

1. Szacunek podczas dyskusji dla punktu widzenia innych osób.

2. Wartości ważne w swoim życiu i społeczności grupy.

3. Praca w zespole.

 

Zakończyliśmy okres przygotowań do wyjazdu na półfinał do Wrocławia.

Wartością dodaną z uczestnictwa w projekcie było:

• doskonalenie, poszukiwanie rozwiązań i uproszczeń,

• kształtowanie pracy zespołowej, planowania i organizacji pracy,

• uzyskiwanie pewności siebie,

• rozumienie znaczenia zespołu i nadrzędnej roli człowieka w osiąganiu wyznaczonych celów,

• kształtowanie swojego wizerunku jako przyszłego pracownika,

• kształcenie opanowania w sytuacjach związanych z presją czasu,

• stymulowanie do działania i uruchamiania pokładów kreatywności,

• kształcenie umiejętności szeroko rozumianego zarządzania,

• kształcenie zainteresowań zawodowych.

Zapraszam do obejrzenia filmiku dotyczącego wartości grupy Lean Lider.

Dziękuję wszystkim uczestnikom projektu  za poświęcony czas i zaangażowanie podczas wykonania zleconych zadań przez ZESPÓŁ LEAN EDUCATION.

Życzę powodzenia w półfinałach.

Koordynator projektu:

Jolanta Romańska

clock_icon