Aktualności

Filtruj według

kategorii

Projekt - Szkolna Internetowa Gra Giełdowa / konkurs - Moduł Edukacyjny
  Ruszamy z nowym projektem SIGG i konkursem - Moduł Edukacyjny. Uwaga- nowe zasady! Zespoły zgłoszone do projektu oraz Modułu Edukacyjnego logują się na stronie SIGG według zasad ustalonych z nauczycielem podczas rejestracji. SIGG składa się z dwóch etapów, z których pierwszy trwać będzie w terminie od 4 listopada 2019 do 10 stycznia 2020, a drugi od 25 lutego 2020 do 26 marca 2020 oraz finału, który odbędzie się w dniu 16 kwietnia 2020. Szczegółowy harmonogram Projektu w roku szkolnym 2019/2020: Gra: ♦21 października 2019 - 31 października 2019 - gra testowa ♦4 listopada 2019 - 10 stycznia 2020 - I etap Gry ♦25 lutego - 26 marca 2020 - II etap Gry ♦16 kwietnia 2020 - Finał SIGG w Sali Notowań GPW Moduł edukacyjny: MODUŁ EDUKACYJNY - ZASADY DZIAŁANIA1. Każdy Zespół musi dokonać co najmniej jednej operacji w ciągu pierwszych 14 dni od momentu rozpoczęcia Gry. W przeciwnym razie Zespół zostanie wykluczony z Gry.   Moduł edukacyjny składa się z dwóch części i polega na: a) zdobywaniu wiedzy w strefie edukacyjnej poprzez zapoznanie się z podzielonymi tematycznie materiałami multimedialnymi takimi jak: filmy, artykuły, kursy e-learningowe, zapisy webinariów, b) weryfikacji wiedzy w strefie konkursowej polegającej na pojedynkach wiedzy z innymi Uczestnikami (za wyjątkiem swojej klasy i szkoły) w poszczególnych obszarach tematycznych czyli Quizowaniu, 2. po zalogowaniu się do modułu edukacyjnego Uczestnik będzie zobowiązany do zapoznania się z materiałami edukacyjnymi celem uzyskania min. 30 punktów, 3. po zdobyciu min. 30 punktów Uczestnik przechodzi do strefy konkursowej, 4. za każdy wygrany pojedynek wiedzy Uczestnik uzyskuje punkty, 5. organizator przewiduje możliwość odbycia max. 60 pojedynków wiedzy, 6. w przypadku problemów technicznych Uczestnik będzie mógł uzyskać pomoc wysyłając zgłoszenie na adres e-mail: edukacja@smarteducation.pl. Uczestnik, który złamie zasady obowiązujące dla modułu edukacyjnego zostanie wykluczony z udziału w SIGG. ZASADY KORZYSTANIA Z MODUŁU EDUKACYJNEGO: 1.uczestnik otrzymuje dostęp do platformy od dnia 21 października 2019 do dnia 15 stycznia 2020 r., 2. udział w części edukacyjnej będzie punktowany, a punkty będą przeliczane na złotówki (wirtualne PLN), które będą przyznawane każdemu Uczestnikowi w zależności od zrealizowanych aktywności zgodnie z poniżej podanymi zasadami:   Lp Aktywność Zadanie do wykonania Liczba punktów 1 Artykuł Odznaczenie – przeczytałem(na końcu tekstu przycisk) 2 punkty 2 Artykuł – test wiedzy 3-5 pytań co najmniej 70% poprawnych odpowiedzi 3 punkty 3 Film wideo Obejrzenie całości 5 punktów 4 Film wideo – test wiedzy 3-5 pytań – co najmniej 70% poprawnych odpowiedzi 3 punkty 5 Szkolenie e-learningowe Przejście całego szkolenia 10 punktów 6 Szkolenie e-learningowe– test wiedzy 3-5 pytań – co najmniej 70% poprawnych odpowiedzi 3 punkty   Szczegóły i regulamin projektu SIGG i Modułu Edukacyjnego na stronie projektu: https://sigg.gpw.pl Życzę wytrwałości i powodzenia! Opiekun i organizator szkolnego projektu SIGG i Modułu Edukacyjnego: Jolanta Romańska
Czytaj więcej....

PAŹ '19


01

Nasi hotelarze na Malcie
Wraz z końcem września rozpoczęła się nasza niezapomniana przygoda! 16 uczniów technikum hotelarskiego, w tym jeden absolwent, wyruszyło na na Maltę, by odbyć staż zawodowy w ramach projektu nr 2018-1-PL01-KA101-048094 pt."Poznajemy najnowsze trendy w hotelarstwie" finansowanego ze środków Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój dofinansowanego na zasadach programu Erasmus+.   Z uśmiechem na twarzy, mimo nocnej pory, udaliśmy się na lotnisko w Pyrzowicach, gdzie około 6 rano wystartowaliśmy w stronę Morza Śródziemnego. Na maltańskim lotnisku zostaliśmy mile powitani i udaliśmy się do naszego hotelu Labranda Riviera Hotel and SPA w miejscowości Mellieha. Po zakwaterowaniu mieliśmy czas, aby obejrzeć obiekt, w którym przyjdzie nam spędzić cały miesiąc. Trzeba przyznać, że zrobił wrażenie! Dwa zewnętrzne baseny, jeden kryty, jacuzzi, siłownia, SPA, cztery restauracje, trzy bary, kursy nurkowania, 279 pokoi, 20 familijnych, 38 pokoi typu superior i 13 apartamentów- czyli wszystko, co zaspokoi gusta wymagającego klienta       Pierwszego dnia stażu odbyliśmy spotkanie z dyrektorem naszego hotelu, podczas którego poznaliśmy obowiązujący nas regulamin, zasady bezpieczeństwa i higieny pracy, zaplecze całego obiektu oraz grafik zajęć. Zostaliśmy podzieleni na dwie grupy po 8 osób (po dwóch tygodniach ma nastąpić zamiana). Pierwsza grupa aktualnie pracuje w restauracji, gdzie zajmuje się nakrywaniem do śniadania, obiadu i kolacji, weryfikowaniem obecności gości podczas posiłków, serwowaniem drinków w pool barze, polerowaniem sztućców i talerzy czy po prostu obsługą gości w restauracji głównej. Natomiast druga grupa pracuje przy obsłudze pokojów, gdzie uczy się zmiany pościeli zgodnej ze standardami hotelu, wymienia ręczniki, uzupełnia brakujące elementy jednorazowego użytku itd.       Podsumowując pierwszy tydzień naszego stażu, oceniamy go bardzo wysoko. Wszyscy jesteśmy zadowoleni, mamy przyzwoite godziny pracy, bardzo dobre jedzenie, czas na odpoczynek i możliwość korzystania z basenów oraz siłowni. Wszyscy pracownicy jak są bardzo mili i chętni do pomocy. Niestety niewiele mieliśmy jeszcze czasu, by poznać uroki Malty, lecz w następnym tygodniu wybieramy się na Blue Lagun i na nocne zwiedzanie muzeów do stolicy Valetta. See you soon! Praktykanci    
Czytaj więcej....

PAŹ '19


01

ZSOT podpisał porozumienie o współpracy z krakowską Akademią Górniczo-Hutniczą
We wtorek 24 września podpisane zostało porozumienie dotyczące współpracy pomiędzy ZSOT a największą polską uczelnią techniczną - Akademią Górniczo-Hutniczą w Krakowie. W imieniu szkoły umowę podpisała dyrektor Walczak, a AGH reprezentował prodziekan dr hab. inż. Zbigniew Niedbalski. Uroczystość odbyła się w obecności klas 4TIB i 2TI, które uczestniczyły w wyjeździe na  Akademię Górniczo-Hutniczą  pod opieką dyrektor ZSOT Joanny Walczak, kierownik szkolenia praktycznego - Iwony Gnych oraz nauczycielek matematyki: Grażyny Kaczorowskiej i Marii Kubat.  Uczniowie zostali przywitani na uczelni przez dr. inż. Łukasza Bednarka, absolwenta naszej szkoły, który oprowadzał ich po budynku Akademii, a dokładniej po Wydziale Górnictwa i Geoinżynierii. Jedną z atrakcji wyjazdu był udział w przygotowanych dla nich przez wykładowców zajęciach.- Wysłuchaliśmy ciekawego wykładu o klimatyzacji i jej roli w życiu codziennym, która choć niezauważana i niedoceniana, jest bardzo ważna. Obserwowaliśmy proces kruszenia i przesiewania kruszyw, a także uczestniczyliśmy w doświadczeniach chemicznych, m.in. obrazujące filtracje zanieczyszczeń. Mieliśmy również okazję zobaczyć siebie w kamerze termowizyjnej i nieco się dowiedzieć o wytrzymałości materiałów. Oczywiście zostaliśmy też zapoznani z procesem rekrutacji, gdybyśmy w przyszłości chcieli wrócić do Krakowa już jako studenci Monika Małkowska - 4TIB
Czytaj więcej....

WRZ '19


28