Aktualności

Filtruj według

kategorii

NAJLEPSI W LUBLIŃCU W RANKINGU SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH
Z dumą zawiadamiamy, że w rankingu edukacyjnym WaszaEdukacja.pl Technikum nr 2 zajmuje 40 miejsce w Polsce, a II Liceum Ogólnokształcące miejsce 382 i jest szkołą, która kolejny rok z rzędu zajmuje 1 pozycję wśród lublinieckich liceów.👏👏👏https://waszaedukacja.pl/ranking/polska/liceahttps://waszaedukacja.pl/ranking/polska/technikaNadmienić należy, że ranking edukacyjny WaszaEdukacja.pl to zestawienie, w którym - obok wyników matury i olimpiad (w technikach także egzaminów zawodowych) - brana jest pod uwagę Edukacyjna Wartość Dodana, czyli wskaźnik mierzący, z jakim poziomem wiedzy uczniowie rozpoczęli naukę w klasie pierwszej i z jakim opuszczają szkołę, a więc - czy szkoła wykorzystała ich potencjał i w jakim stopniu. Dzięki tej metodologii ranking jest autentycznym i miarodajnym potwierdzeniem wysokiej jakości pracy ZSOT 😊 Technicy są w ścisłej krajowej czołówce również w rankingu "Perspektyw", zajmując 39 miejsce w Polsce. Złota tarcza dla najlepszych od lat wisi na ścianach lublinieckiego „Kazika”. W szkole kształci się młodzież w zawodach: technika architektury krajobrazu, budownictwa, hotelarstwa, mechanika, informatyka i teleinformatyka oraz logistyka. Klasa menadżerska II Liceum Ogólnokształcącego w tym roku w rankingu "Perspektyw" zdobyła tytuł „Srebrnej Szkoły” za 406 miejsce w kraju. Bardzo nas cieszy, że niezależnie od metodologii obliczeń, obydwa typy szkół wchodzących w skład ZSOT zajmują pierwsze miejsce w Lublińcu. Każdy sukces dodaje skrzydeł, ale jest także wyzwaniem do pracy dla kolejnych roczników młodzieży.
Czytaj więcej....

MAJ '23


16

"Razem na ścieżkach samorozwoju" - uczniowie ZSOT projektują swoją przyszłość
W Zespole Szkół Ogólnokształcąco-Technicznych realizowany jest projekt „Razem na ścieżkach samorozwoju” finansowany w ramach programu „Fundusz pomocowy dla organizacji pozarządowych oraz inicjatyw obywatelskich 2022-23”, utworzonego przez Polsko-Amerykańską Fundację Wolności, realizowanego przez Fundację Edukacja dla Demokracji.Celem projektu jest poszerzenie kompetencji miękkich: społecznych i komunikacyjnych oraz umożliwienie uczniom klas I skutecznej adaptacji i integracji w środowisku, a uczniom klas I i II - dokonanie autodiagnozy własnych potrzeb dotyczących szeroko pojętego rozwoju na podbudowie poczucia własnej wartości, motywacji i efektywnej komunikacji.- Z badań i obserwacji naszych szkolnych pedagogów wynika, że uczniowie są  zamknięci w sobie, mają trudności z nawiązaniem relacji z rówieśnikami i nauczycielami – mówi dyrektor Joanna Walczak, inicjatorka wdrożenia działań projektowych w ZSOT. – Pracodawcy oczekują obecnie, że szkoła przygotuje przyszłego pracownika w zakresie sprawnej komunikacji, kreatywności i umiejętności współpracy w zespole. Stąd też zrodziła się potrzeba otoczenia uczniów opieką w tym zakresie.Projekt „Razem na ścieżkach samorozwoju”, który realizowany jest w szkole, kompleksowo ujmuje najistotniejsze obszary oddziaływań pedagogicznych. Są to:·         EFEKTYWNA KOMUNIKACJA I BUDOWANIE WIZERUNKU·         SKUTECZNA MOTYWACJA I REALIZACJA CELÓW·         BUDOWANIE POCZUCIA WARTOŚCI I INTELIGENCJA EMOCJONALNAUczniowie klas pierwszych i drugich realizowali cykl zajęć w zespołach klasowych, a następnie podzielili się na trzy grupy tematyczne. Ich osobisty wybór poprzedzony był analizą własnych preferencji i potrzeb. Zajęcia w ramach poszczególnych ścieżek tematycznych odbywać się będą do końca maja 2023r. Od 1 czerwca natomiast odbywać się będą sesje coachingowe. Chętni uczniowie wezmą udział w trzech jednogodzinnych sesjach z certyfikowanym coachem - Sebastianem Ciszewskim w formule bezpośredniej lub zdalnej. Tego rodzaju praca będzie przestrzenią dla ucznia omówienia wykonanych zadań, nakreślenia przyszłych zadań rozwojowych a także zapoznaniem się ze specyfiką coachingu. - Doświadczenie pracy z coachem zwiększy świadomość i decyzyjność każdego uczestnika, również jego odpowiedzialność za jakość swojego życia. Będzie również cennym doświadczeniem na przyszłość w zakresie wspierania własnego rozwoju przez profesjonalne osoby z zewnątrz  – wyjaśnia dyrektor Joanna Walczak.Grupy warsztatowe składają się z osób reprezentujących różne typy szkół (klasy technikum i liceum ogólnokształcącego wchodzącego w skład ZSOT), różne poziomy kształcenia (klasy 1 i 2). Wartością dodaną zajęć dla młodzieży jest poznawanie nowych koleżanek i kolegów, pokonywanie własnych ograniczeń poprzez zadania realizowane we współpracy z nowo poznanymi osobami.Długoterminowy projekt zakończą warsztaty zaplanowane na sierpień i wrzesień adresowane do wychowawców i rodziców. Szkoła zaplanowała je, myśląc o uczniach kolejnych klas pierwszych, choć jeszcze nie zaczął się nabór do liceum i technikum.- Wyjątkowość tego projektu polega z jednej strony na podjęciu tematów elementarnych dla budowania dobrostanu osobistego człowieku i konstruktywnego wspierania w tym procesie innych ludzi a z drugiej strony na pomyśle, w którym kluczowa była wolność wyboru tematu, odpowiedzialność młodzieży za swoje potrzeby i interaktywność. Realizacja projektu pokazała nam, że można, trzeba i warto stwarzać młodzieży kolejne tego rodzaju sytuacje edukacyjne – podsumowuje zajęcia Sebastian Ciszewski.
Czytaj więcej....

MAJ '23


07