Aktualności

Filtruj według

kategorii

Wsparcie finansowe na zakup komputera dla ucznia z rodziny rolniczej
  Do 30 grudnia 2020r. można składać wnioski o przyznanie pomocy na dofinansowanie kosztów zakupu komputera stacjonarnego lub przenośnego (laptopa) wraz z niezbędnym oprogramowaniem oraz myszą, klawiaturą i ładowarką. Wysokość pomocy wynosi 1500 zł na rodzinę. Pomoc będzie przysługiwała rodzinie: w skład której wchodzi co najmniej dwoje dzieci w wieku do 18 lat, uczących się w szkole podstawowej lub ponadpodstawowej w roku szkolnym 2020/2021; w której co najmniej jedno z rodziców/opiekunów prowadzi gospodarstwo rolne w rozumieniu przepisów o podatku rolnym; w której co najmniej jednemu z rodziców/opiekunów został nadany numer identyfikacyjny w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności; w której łączny dochód uzyskany przez rodziców/opiekunów w 2019 r., podzielony na rodziców/opiekunów i dzieci w wieku do 18 lat nie przekracza w przeliczeniu na osobę 1 200 zł miesięcznie; która nie otrzymała w ostatnich trzech latach poprzedzających dzień złożenia przedmiotowego wniosku, komputera stacjonarnego lub przenośnego będącego laptopem zakupionego ze środków publicznych lub środków organizacji pozarządowych lub zwrotu kosztów, lub dofinansowania zakupu tych rzeczy. Wsparcie będzie przyznawane jednemu z rodziców lub opiekunów na jego wniosek o przyznanie pomocy złożony do biura powiatowego agencji właściwego ze względu na miejsce zamieszkania rodzica lub opiekuna. Projektwniosku Projektinstrukcji wypełniania wniosku o przyznanie pomocy Do wniosku o przyznanie pomocy należy dołączyć: kopie decyzji ustalających wymiar podatku rolnego na rok 2019r.; kopie zeznań podatkowych za 2019r. kopię faktury potwierdzającej dokonanie zakupu komputera stacjonarnego lub przenośnego będącego laptopem wraz niezbędnym oprogramowaniem oraz myszą, klawiaturą i ładowarką – w przypadku dokonania tego zakupu przed dniem złożenia wniosku, ale nie wcześniej niż od dnia 10.12.2020r.   Wsparcie można otrzymać jedynie na sprzęt komputerowy zakupiony w terminie od 10 grudnia 2020r. do 31 marca 2021r. Rodzic lub opiekun musi dostarczyć fakturę potwierdzającą dokonanie zakup takiego sprzętu do 15 kwietnia 2021r., do biura powiatowego agencji, którego kierownik wydał decyzję o przyznaniu pomocy. Podstawa prawna: § 13 z rozporządzenia Rady Ministrów zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
Czytaj więcej....

GRU '20


14

Wszyscy jesteśmy równi wobec prawa - ambicje i rzeczywistość w Niemczech, Islandii, Polsce, Turcji i Estonii - Projekt Erasmus+
  Od września 2020 r. uczniowie i nauczyciele Zespołu Szkół Ogólnokształcąco-Technicznych w Lublińcu rozpoczęli pracę nad nowym dwuletnim projektem Erasmus+ w akcji KA2 Edukacja Szkolna - Partnerstwa Strategiczne. Projekt w całości finansowany jest ze środków Unii Europejskiej. Wszystkie zaplanowane działania związane są z problemem równości. Tytuł projektu brzmi: „RÓWNOŚĆ - KARTA PRAW PODSTAWOWYCH UNII EUROPEJSKIEJ potwierdza: «Wszyscy jesteśmy równi wobec prawa» (artykuł 20) - ambicje i rzeczywistość w Niemczech, Islandii, Polsce, Turcji i Estonii” („EQUALITY - The CHARTER OF FUNDAMENTAL RIGHTS OF THE EUROPEAN UNION confirms: «Everyone is equal before the law» (Article 20) – ambition and realty in Germany, Iceland, Poland, Turkey and Estonia”). W projekt zaangażowały się szkoły z Niemiec, Islandii, Turcji i Estonii. Wszystkie szkoły partnerskie są szkołami średnimi kształcącymi w profilu zawodowym. Celem projektu jest zapoznanie się z sytuacją panującą w krajach uczestniczących w kontekście różnych form równości, dotyczącą regulacji prawnych oraz charakteru praw podstawowych obowiązujących w Unii Europejskiej. Projekt obejmuje pięć spotkań międzynarodowych, co umożliwia uczniom podróżowanie do krajów UE oraz państw stowarzyszonych, nawiązywanie kontaktów międzynarodowych, poznawanie nowych kultur i doświadczanie nowych sytuacji. Zaplanowane działania będziemy realizowali w czterech fazach poświęconych różnym aspektom związanych z równouprawnieniem i równością: Faza 1: Równość płci Faza 2: Równość w odniesieniu do osób niepełnosprawnych i starszych Faza 3: Równość w odniesieniu do tożsamości seksualnej i orientacji seksualnej Faza 4: Równość w odniesieniu do mniejszości narodowych, etnicznych i religijnych. Chcielibyśmy, aby z zebranych przez uczniów materiałów opracowane zostały materiały dydaktyczne, które zostaną opublikowane w formie wirtualnego zeszytu i podręcznika, tak aby wszyscy zainteresowani mieli otwarty dostęp do materiałów i aby mogli je pobrać i wykorzystać do celów edukacyjnych.   Koordynator projektu – Anna Giemza-Jurga
Czytaj więcej....

GRU '20


05