Aktualności

Filtruj według

kategorii

Informacje dla zdających egzamin zawodowy w sesji ZIMA 2025
Przypominam zdającym egzamin zawodowy w sesji ZIMA 2025: a) podejście do egzaminu zawodowego jest obowiązkowe b) w dniu egzaminu należy przyjść do szkoły najpóźniej 30 minut przed godziną rozpoczęcia egzaminu zawodowego (jest to związane z niezbędnymi czynnościami organizacyjnymi, które należy wykonać przed rozpoczęciem egzaminu) c) egzaminy w sesji ZIMA 2025 odbywać się będą według następującego harmonogramu: Dokładna data wraz z godziną oraz miejscem odbywania egzaminu znajduje się na liście przekazanej wychowawcom lub u kierownika szkolenia praktycznego d) do sali egzaminacyjnej nie wolno wnosić żadnych urządzeń telekomunikacyjnych e) w sali egzaminacyjnej zdający może mieć ze sobą tylko przybory pomocnicze wskazane w komunikacie CKE: Część pisemnaKażdy zdający w części pisemnej z wykorzystaniem elektronicznego systemu przeprowadzania egzaminu zawodowego powinien mieć długopis (pióro) z czarnym tuszem (atramentem), przeznaczony do zapisywania rozwiązań na kartach identyfikacyjnych oraz może mieć kalkulator prosty*.Część praktycznaKażdy zdający powinien mieć długopis (pióro) z czarnym tuszem (atramentem) oraz własne przybory, które są wymienione poniżej: Oznaczenie kwalifikacji Dozwolone przybory na egzaminie BUD.14 kalkulator prosty* HGT.03 kalkulator prosty*, ołówek, gumka, linijka, temperówka HGT.06 kalkulator prosty*, ołówek, gumka, linijka, temperówka MEC.09 kalkulator prosty* OGR.03 kalkulator prosty*, ołówek HB, gumka do ścierania, linijka co najmniej 20 cm, trójkąt kreślarski, cyrkiel, temperówka, kredki ołówkowe 12 kolorów (wymagane w zestawie kolory: żółty, pomarańczowy, czerwony, różowy, fioletowy, jasny niebieski, ciemny niebieski, jasny zielony, ciemny zielony, brązowy, czarny), cienkopisy kreślarskie czarne 3 grubości np.: 0,5; 0,3 i 0,2 SPL.01 kalkulator prosty*, ołówek, gumka, linijka, temperówka SPL.04 kalkulator prosty*, ołówek, gumka, linijka, temperówka INF.02 XXX INF.03 XXX INF.07 XXX INF.08 XXX *Kalkulator prosty to kalkulator, który umożliwia wykonywanie tylko dodawania, odejmowania,   mnożenia, dzielenia, ewentualnie obliczanie procentów lub pierwiastków kwadratowych z liczb.  
Czytaj więcej....

GRU '24


08

Kazikowe wielkie serca…. Dziękujemy!!!
5 grudnia to Międzynarodowy Dzień Wolontariusza, doskonała okazja, aby docenić wszystkich, którzy angażują się w działalność na rzecz innych. W naszej szkole wolontariat odgrywa istotną rolę, a uczniowie wraz z rodzicami, nauczyciele, pracownicy obsługi i administracji regularnie podejmują różnorodne działania, które mają na celu wsparcie lokalnej społeczności oraz rozwijanie umiejętności interpersonalnych, empatycznych postaw i wrażliwości na potrzeby innych. W ciągu roku szkolnego wolontariusze organizują różne akcje, takie jak zbiórki żywności i odzieży dla potrzebujących, pomoc w schroniskach dla zwierząt, a także działania na rzecz osób starszych i niepełnosprawnych, udział w Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy, Kampanii: Twoje TAK ma znaczenie, lokalnych wydarzeniach i imprezach. Grudniową już tradycją jest udział całej społeczności szkolnej w przygotowaniu Szlachetnej Paczki. Jeszcze każdy w tym roku może przyłączyć się do przygotowania paczki dla pana Jana. Ważnym elementem naszych działań są także warsztaty i szkolenia coachingowe, które pomagają młodym ludziom rozwijać umiejętności potrzebne w pracy wolontariackiej. Uczniowie uczą się, jak komunikować się z innymi, jak organizować wydarzenia oraz jak pracować w zespole. Takie doświadczenia nie tylko rozwijają ich kompetencje, ale również kształtują postawy empatii i odpowiedzialności społecznej. Nasza szkoła stara się również promować ideę wolontariatu wśród uczniów włączając coraz większą liczbę uczniów chętnych nieść pomoc poprzez działania pedagogów szkolnych i Samorządu Uczniowskiego. Współpraca z lokalnymi organizacjami pozarządowymi i instytucjami jest dla nas niezwykle istotna, gdyż pozwala na osiągnięcie lepszych rezultatów i dotarcie do większej liczby osób potrzebujących pomocy. W dniu dzisiejszym święto wolontariuszy uczciliśmy pracując z uczniami Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego na tradycyjnych już warsztatach dekorowania pierniczków tym razem w Lubitece, gdzie później mogliśmy uczestniczyć w wernisażu prac uczniów placówki pt.:,,Anioły z naszej szkoły”. Było to piękne i wzruszające doświadczenie. Z całego serca dziękujemy uczniom kl. 4 LO: Zosi Kopyciok, Julii Mańce, Zuzannie Regner oraz Konradowi Łuckiemu za wspaniałą integrację i profesjonalną pracę wolontariusza. Dzień Wolontariusza to czas, aby podziękować wszystkim, którzy poświęcają swój czas i energię dla innych. To także przypomnienie, że każdy z nas może wnieść coś wartościowego do życia społeczności, a małe gesty mogą zdziałać wielkie cuda. Wierzymy, że nasze działania przynoszą nie tylko korzyści innym, ale również wzbogacają nasze życie i uczą nas, jak ważna jest solidarność i pomoc w codziennym życiu.
Czytaj więcej....

GRU '24


05

„Niemieckie doświadczenia w edukacji zawodowej” – zakończenie projektu
Październik 2024 roku to miesiąc w którym dobiegł końca realizowany od roku przez Zespół Szkół Ogólnokszałcąco-Technicznych projekt „Niemieckie doświadczenia w edukacji zawodowej”. Aktualnie w Zespole Projektowym trwają jeszcze ostatnie działania związane z ewaluacją i raportowaniem, co wydaje się być doskonałą okazją do przypomnienia najważniejszych faktów związanych z tym sporym przedsięwzięciem. W czasie, kiedy w naszej szkole odbywały się egzaminy zawodowe w sesji LATO2024, program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 FERS ufundował 28-osobowej grupie uczniów z Technikum nr 2 dwutygodniowy staż w Niemczech.Udział w projekcie wzięli uczniowie i uczennice kształcący się w zawodach: technik informatyk (obecne klasy: 3TI i 5TI), technik budownictwa (obecna klasa 3TBM), technik mechanik (obecna klasa 3TBM i 4TBM) i technik architektury krajobrazu (obecna klasa 2THA). Miejscem realizacji stażu był ośrodek szkoleniowy Vitalis w Schkeuditz, miejscowość pomiędzy Lipskiem i Halle w Saksonii.  Celem stażu było podwyższenie kompetencji zawodowych, językowych i osobistych zgodnie ze standardami europejskimi. Staż odbywał się w języku angielskim. Prócz zajęć zawodowych młodzież realizowała bogaty program kształcenia kulturowego. Odbyły się wycieczki po Lipsku, zwiedzanie Drezna i Berlina, a ponadto wizyta w fabryce BMW i lipskim ZOO. Uczniowie wolny czas spędzali w atrakcyjnym ośrodku w Schkeuditz. Staż został zrealizowany zgodnie z założeniami. Niemieckie standardy szkoleniowe bardzo spodobały się młodzieży. Zakres zadań, warunki sprzętowe, zakwaterowanie i wyżywienie w zabytkowym, urokliwym starym folwarku oraz możliwość posługiwania się językiem angielskim na co dzień – wszystko to przyjęte było entuzjastycznie. – Czas szybko mija. Dobrze się bawimy. Poznajemy ciekawych ludzi. Spędzamy miło czas. Jest świetnie – pisali informatycy. Ich zadania podzielone były na kilka etapów: m. in. mieli stworzyć stronę internetową i zrealizować projekt smart home. Aby wykonać zadania, musieli szukać informacji, selekcjonować dane, współpracować w zespole, uczyć się nawzajem. Niektórzy byli zaskoczeni wysokim poziomem oczekiwań niemieckich instruktorów. – Nie uczyli nas, sami musieliśmy zdobywać wiedzę i wykorzystać ją w praktyce – komentowała jedna z uczestniczek zaskoczona niemieckimi standardami edukacyjnymi. Wszystkim udało się wykonać zadania. Sprostali wyzwaniu, co potwierdza, że podwyższyli nie tylko swoje kompetencje zawodowe, ale i komunikacyjne oraz społeczne. – Realizujemy ciekawe projekty. Mamy bardzo dobre warunki. Jest świetna atmosfera i pyszne jedzenie – zachwycali  się budowlańcy i mechanicy. Ich zadania również znacząco wykraczały poza podstawę programową. – Pierwszy raz musieliśmy wykonywać niektóre zadania. Świetnie nam wyszło. – Codziennie rano jeździliśmy do renomowanego ogrodnictwa Blumenland Engler, gdzie pielęgnowaliśmy rośliny i obserwowaliśmy sposoby, jakimi zarządzana jest nowoczesna firma ogrodnicza. Po zajęciach spędzaliśmy czas w klubie młodzieżowym z bilardem – wspominali architekci krajobrazu. Ich staż wiązał się z dodatkowym wyzwaniem, ponieważ codziennie przemieszczali się komunikacją miejską, dojeżdżając na miejsce praktyk. Bardzo dobrze oceniały organizację stażu opiekunki uczniów: Bożena Madler-Zdrojewska i Iwona Mazur-Majchrzyk. – Nasi uczniowie znakomicie reprezentowali swoją szkołę i kraj. Wykazali się też kulturą osobistą, taktem i znakomitym wyczuciem sytuacji, przebywając przez 2 tygodnie w międzynarodowym środowisku, wśród licznych grup z całej Europy. Ani razu nie zawiedli naszych oczekiwań – postawę młodzieży komentowały z dumą nauczycielki. 17 września 2024r., kilka dni przed 100-leciem Zespołu Szkół Ogólnokształcąco-Technicznych w sali numer 30 odbyła się uroczysta konferencja podsumowująca staż zawodowy uczestników projektu „Niemieckie doświadczenia w edukacji zawodowej”.Podczas konferencji z udziałem innych klas technikum wręczone zostały certyfikaty, dokumenty Europass Mobilność i zaświadczenia ukończenia kursu języka angielskiego zawodowego. Całość konferencji zorganizowana została przez uczestników stażu, a w jej trakcie opowiadali oni o przebiegu stażu, nabytych kompetencjach, a także zachęcali uczniów młodszych klas do udziału w kolejnych projektach realizowanych przez ZSOT w Lublińcu. Nad formalną realizacją projektu czuwali Sławomir Kościelny – kierownik szkolenia praktycznego oraz Anna Giemza-Jurga – nauczyciel języka niemieckiego i angielskiego.  Realizując projekt, zadbali o przygotowanie zawodowe i językowe uczniów, zorganizowali podróż, kształcenie kulturowe na miejscu, nocleg, wyżywienie, kształcenie, ubezpieczenie i kieszonkowe dla każdego uczestnika Projekt nr FERSVET-2022-1-PL01-KA122-VET-000078029 realizowany był na zasadach Programu Erasmus+ w ramach projektu „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” finansowanego ze środków programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego.
Czytaj więcej....

LIS '24


26