Aktualności

Filtruj według

kategorii

Wycieczka do Krakowa w ramach programu "Poznaj Polskę"
  Czterdziestu uczniów naszej szkoły w dniach 08.12 i 09.12 odbyło dwudniową wycieczkę do Krakowa, dofinansowaną przez Ministerstwo Edukacji i Nauki w ramach programu „Poznaj Polskę”. Zwiedziliśmy Rydlówkę czyli dworek w Bronowicach, gdzie odbyło się wesele Lucjana Rydla z Jadwigą Mikołajczykówną, które było podstawą do napisania przez Stanisława Wyspiańskiego dramatu „Wesele". Następnie udaliśmy się na Wawel, gdzie pani przewodnik przedstawiła nam fakty i legendy związane z kolejnymi władcami Polski, którzy rezydowali na zamku. Obejrzeliśmy wnętrza katedry, mogliśmy dotknąć serca dzwonu Zygmunt, co gwarantuje spełnienie jednego marzenia. Ponadto odwiedziliśmy krypty, w których spoczywają kolejni władcy, a także ludzie wielce zasłużeni dla Polski. Następnie przeszliśmy tzw. Traktem Królewskim w kierunku Rynku Głównego w Krakowie. Po drodze zatrzymaliśmy się jeszcze w kościele franciszkanów, w którym podziwialiśmy polichromie i witraże wykonane przez S. Wyspiańskiego. Resztę czasu spędziliśmy na Jarmarku Bożonarodzeniowym na Starym Mieście, gdzie mogliśmy podziwiać szopki krakowskie oraz niezliczoną ilość różnych dekoracji świątecznych. Następnego dnia odwiedziliśmy Ogród Botaniczny Uniwersytetu Jagielońskiego, gdzie obejrzeliśmy ogromną kolekcję egzotycznych roślin. Kolejnym punktem programu była wizyta w Muzeum Czartoryskich, gdzie mogliśmy podziwiać między innymi słynną „Damę z gronostajem" pędzla Leonarda da Vinci. Wycieczkę zakończyliśmy na Kazimierzu, czyli w dawnej dzielnicy żydowskiej, przeszliśmy wzdłuż ul. Szerokiej, gdzie mieściły się sklepy i zakłady rzemieślnicze oraz zwiedziliśmy synagogę Remu i cmentarz do niej przylegający. Podczas pobytu w synagodze pani przewodnik objaśniła nam zwyczaje panujące w synagogach oraz zapoznała z historią i tradycjami Żydów krakowskich.